Seleziona la regione che meglio si adatta alla tua posizione o alle tue preferenze.
Questa impostazione controlla la lingua dell'interfaccia utente, inclusi i pulsanti, i menu e tutto il testo del sito. Seleziona la tua lingua preferita per la migliore esperienza di navigazione.
Seleziona le lingue per gli annunci di lavoro che desideri vedere. Questa impostazione determina quali annunci di lavoro ti verranno mostrati.
Achtergrond
Onderzoeksgroep ArcK van de Faculteit Architectuur en Kunst focust op onderzoek in architectuur en interieurarchitectuur. We doen fundamenteel en toegepast onderzoek naar de gebouwde omgeving. In een multidisciplinair team werken we aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen. Deze vacature kadert in het onderzoek binnen Retail Design. Voor dit doctoraat is er een samenwerking met de onderzoeksgroep marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschap aan KU Leuven. Meer specifiek zal er samengewerkt worden met marketing retailing groep die zich focust op het empirisch modelleren van aankoopgedrag of verkoopgegevens binnen retail.
Meer informatie:
https://www.uhasselt.be/en/onderzoeksgroepen-en/arck/ en https://feb.kuleuven.be/research/marketing/marketing
Functie-inhoud
Dit onderzoeksproject richt zich op een kloof in de wetenschappelijke literatuur, waarin retail design en marketing traditioneel als afzonderlijke disciplines worden benaderd. Terwijl retail design zich richt op het creëren van visueel aantrekkelijke winkelomgevingen, focust marketing op het evalueren van de effectiviteit ervan. Door het gebrek aan integratie tussen deze twee gebieden is er onvoldoende begrip van hoe fysieke winkels ontworpen kunnen worden die zowel aantrekkelijk als commercieel succesvol zijn. Dit doctoraat wil inzichten uit beide disciplines combineren om zo richtlijnen te ontwikkelen voor het ontwerpen van winkels die de merkidentiteit (brand DNA) van een retailer weerspiegelen en tegelijkertijd positieve effecten hebben op consumentengedrag en winkelprestaties. Het project heeft twee hoofddoelen: begrijpen hoe winkels ontworpen kunnen worden vanuit de merkidentiteit van een retailer (De ontwerpen voor de winkels worden door een expert gemaakt), en het meten van de impact hiervan op consumentenreacties en prestaties. De onderzoeksmethodologie omvat kwalitatieve studies met ontwerpers en consumenten (vb. interviews) en empirische studies om consumentenreacties via enquêtes en winkelprestaties via verkoopdata te meten. Bij deze laatste wordt de nodige ondersteuning vanuit beide onderzoeksgroepen voorzien.
Profiel
Je hebt een grote affiniteit met retailing.
Je hebt kennis en sterke interesse in verschillende van de volgende onderwerpen: retail design, quantitative marketing, consumentengedrag.
Je hebt een sterke interesse in wetenschappelijk onderzoek binnen retail design en retailing.
Je bent in staat en bereid om snel kennis op te doen over deze aspecten waarmee je minder vertrouwd bent.
Je kan in interdisciplinaire teams werken en hebt de sociale vaardigheden om gedurende het onderzoeksproces samen te werken met professionals en belanghebbenden.
Je hebt goede sociale, relationele, communicatieve en rapporteringsvaardigheden.
Je hebt goede ICT vaardigheden (Word, Excel, Indesign, CAAD).
Je hebt probleemoplossend vermogen en kan gestructureerd en zelfstandig werken.
Je staat open voor beperkte onderwijsopdrachten (tot 10%) als onderdeel van je functie.
Aanbod
Je wordt aangesteld en verloond als Doctoraatsbursaal.
We bieden je een aanstelling voor 2 jaar, die na een positieve evaluatie met 2 jaar verlengd kan worden.
Selectieprocedure
Je kan enkel online solliciteren en dit tot en met 23 juni 2025.
De selectieprocedure bestaat uit een voorselectie op sollicitatiedossier, een interview en een proefles / presentatie.
Gesprekken zullen plaatsvinden op 01.07.2025.
Meer info
Prof. dr. Katelijn QUARTIER, +32-11-292182, [email protected]
Voor vragen over de selectieprocedure, mail je naar [email protected].
Hasselt University is open to and offers opportunities for talent of every kind, regardless of gender, ethnic origin, nationality, disability or age.
Visita la pagina del datore di lavoro